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    • 권준모 Kwon, Joonmo
    • 네시삼십삼분 의장, 전 경희대학교 교수, 전 넥슨 대표이사, 전 한국게임산업협회 회장
      Chairman of 4:33, Professor of Kyung Hee University, CEO of Nexon, Chairman of Korea Internet & Digital Entertainment Association

    서울대학교 심리학과 83학번인 권 의장은 1991년 미국 콜롬비아대학 심리학과 석·박사를 마치고, 경희대학교 심리학과 교수를 지냈다. 제자들과 함께 게임 동아리를 만든 것을 계기로 37세에 엔텔리젼트를 창업하고, 넥슨 대표를 거쳐 한국게임산업협회장까지 지냈다.

    이후 2009년, 권준모 의장은 넥슨을 떠나 직접 네시삼십삼분을 창업하고 경영 일선에 나섰다. 곧바로 자체개발작 '활' '회색도시'로 흥행을 일구고, '수호지'로 퍼블리셔로 변신을 시작한다.

    그리고 2014년에는 대한민국게임대상에서 자신이 창업한 네시삼십삼분이 퍼블리싱하는 '블레이드'가 모바일게임 최초로 대상을 수상하면서 성공적인 창업가로서 이름을 올린다. 이후 '영웅'까지 성공작으로 만들면서 게임업계의 미더스의 손으로 각광 받는다.

    2014년 네시삼십삼분에 중국 텐센트와 일본 라인으로부터 1300억원의 투자를 유치한 권준모 의장은 10개의 게임을 퍼블리싱해 10개 국가에서 성공시킨 후, 10개 개발사를 상장시킨다는 '10X10X10 프로젝트'를 내놨으며, 2015년에 최소 2개 이상의 상장사를 내놓겠다는 계획을 세웠다.

    업계에서 권준모 의장을 주목하는 또 다른 이유는 네시삼십삼분의 게임들이 모두 시장에서 안 될 것이라는 고정관념을 깨고 성공했다는 데 있다. 그는 모바일로 이동하는 시장의 흐름을 인지하고, 새로운 도전이 성공할 것이라는 확신을 실행에 옮긴 것이다.

    Chairman Joonmo Kwon received his bachelor’s degree in psychology at Seoul National University, and continued his education at Columbia University where he obtained his Masters and Ph.D. in psychology. After joining professorship in psychology at Kyung Hee University, Chairman Kwon founded Intelligent, Inc. with his fellow students. Later he became the CEO of Nexon, and served as the Chairman of Korea Internet & Digital Entertainment Association.

    Later in 2009, Chairman Kwon left Nexon to establish and directly manage his start up, 4:33 Creative Lab. After its immediate success with organically developed games “Arrow” and “Grey City”, 4:33 Creative Lab heralded its grand transformation from a developer to a publisher of mobile games through “Water Margin”.

    In 2014, 4:33 Creative Lab published “Blade”, which became the first mobile game to be awarded the Grand Prize in Korea Game Awards, and “Heroes”, which was listed as one of the most successful mobile games in South Korea. Chairman Kwon naturally earned his reputation as having a “Hand of Midas” in the industry.

    Chairman Kwon attracted a $130 Million investment from Tencent and Line to initiate the “10x10x10 Project”, which aims to publish 10 games in 10 countries, and successfully have 10 developer companies go public. In 2015, Chairman Kwon plans to have 2 developers go public.

    Another main reason the industry is paying so much attention to Chairman Kwon is that 4:33 Creative Lab has been prosperous despite the vast number of opinions on the contrary. Chairman Kwon recognized the gaming market’s flow into the mobile industry, and has actualized his confidence that he will be successful in his new challenge.

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